fbpx

Over mij

Als je met een Professional Organizer aan de slag gaat, wil je natuurlijk graag weten wie je in huis haalt. Ik ben Petra Niesten, 38 jaar, geboren en getogen in Maastricht, maar inmiddels woon ik al 10 jaar met mijn man en twee kinderen in IJmuiden. Ik hou o.a. van lekker eten, schaatsen, wandelen, het strand, boeken lezen, spelletjes doen (bordspellen en games), dagjes weg met mijn gezin, films en series kijken, en koffie. Koffie is voor mij een eerste levensbehoefte. Er hangt bij ons in de keuken niet voor niets een bord met de quote ‘Coffee before talkie’

Er wordt mij vaak gevraagd hoe ik als Maastrichtse in IJmuiden terecht ben gekomen (meestal na het opvangen van mijn ‘zachte G’). Op mijn achttiende ben ik in Amsterdam gaan studeren, bio-medische wetenschappen (BSc.) en oncologie (MSc.), waar ik ook mijn man heb ontmoet (bij de IKEA!). Samen zijn we vervolgens vertrokken naar Engeland om wetenschappelijk onderzoek te doen. Na 3 jaar zijn we teruggekeerd naar ons mooie Nederland en vond ik werk in de farmaceutische industrie. We besloten in IJmuiden te gaan wonen, wat een zeer praktische beslissing was: het was betaalbaar, grote steden als Amsterdam en Haarlem zijn dichtbij, Schiphol is makkelijk te bereiken, vlakbij strand en natuur, voldoende scholen, winkels, etc. Inmiddels hou ik van IJmuiden en de directe, maar vriendelijke mensen, verse vis en zodra ik in de zomer het strand oploop heb ik het vakantiegevoel te pakken.

Het ontstaan van Learn2organize

In 2014, toen mijn oudste 2 was, heb ik besloten om mijn hart te volgen en mijn baan opgezegd om me volledig te richten op mijn gezin. Als thuisblijfmoeder ben ik mijzelf blijven ontwikkelen en besloot ik de opleiding tot Professional Organizer te volgen bij de LOI (Leidse Onderwijs Instellingen). Ik ben van nature een gestructureerd type. Ik hou van een opgeruimd huis, overzichtelijke to-do-lijstjes en orde in onze spullen en documenten. Kwaliteiten die bij het combineren van mijn werk en mijn gezin goed van pas kwamen. Deze opleiding paste echt helemaal bij mij. Een eigen bedrijf beginnen was ik toen nog niet van plan. 

Toen mijn oudste 5 was en de jongste 2, besloot ik dat ik weer wilde gaan werken. Ik ging terug het bedrijfsleven in, naar mijn oude werkgever. Maar ik voelde me er niet meer op mijn plek, hoewel het werk zelf me goed af ging. Terug in loondienst kwam ik er vooral achter wat mijn passies en kwaliteiten waren. Structuur aanbrengen, organiseren, overzichtelijk en efficiënt werken, deadlines halen, het overzicht bewaren in hectische situaties. Maar ik miste de persoonlijke connectie met anderen. Ook had mijn oudste zoon problemen op school en de naschoolse opvang. Ik diende mijn ontslag in om me volledig te kunnen focussen op mijn gezin en te ontdekken wat ik écht wilde.

Ik besloot dat ik mensen wilde helpen. En dat ik de vrijheid wilde om zelf keuzes te maken en zelf mijn werktijden te bepalen, dat ik mijn kwaliteiten optimaal wilde benutten en dat ik er boven alles voor mijn kinderen kon zijn wanneer dat nodig was.
Toen mijn jongste zoon naar de basisschool ging, was voor mij hét moment aangebroken om mijn eigen bedrijf te beginnen en als Professional Organizer aan de slag te gaan. Met ‘Learn2organize’ kan ik eindelijk doen wat ik leuk vind én waar ik goed in ben, namelijk anderen leren opruimen en organiseren.

Voor drukke moeders

Zowel mijn gezin als mijn bedrijf zijn heel belangrijk voor mij. Ze zijn mijn hoogste prioriteit. Om mij heen zie ik veel vrouwen, vooral moeders, worstelen met hun tijd. Ik weet wat het is om een drukke baan met een gezin te combineren en daarnaast nog tijd vrij te maken voor andere activiteiten. Ik kan heel goed ‘me-time’ nemen terwijl er nog van alles te doen is. Het is af en toe gewoon nodig om te ontspannen en niet alsmaar door te rennen. Het is belangrijk om tijd vrij te maken voor hobby’s, sport en sociale activiteiten. En juist dat schiet er bij veel mensen vaak bij in, waardoor het leven bestaat uit een aaneenschakeling van verplichtingen en soms zelfs voelt als overleven.

Ik heb besloten om me te gaan richten op het ondersteunen van werkende moeders; vrouwen die alle ballen in de lucht proberen te houden en behoefte hebben aan meer rust, ruimte en overzicht.

Werken met mij

Je denkt: ‘Zo kan het niet langer. Ik wil hier wat aan doen.’ Je erkent dat je hulp kunt gebruiken. Daarom luister ik goed naar jouw wensen en maak ik een plan dat bij jou past. We zoeken naar werkbare oplossingen voor jóu en je gezin. We zorgen ervoor dat er weer ruimte ontstaat om je huis, spullen, tijd, mailbox en papieren anders in te delen en keuzes te maken. We gaan samen aan de slag en je leert strategieën om op te ruimen en te ordenen. Belangrijke waarden die ik hanteer zijn: praktisch, empathisch, doelgericht, met aandacht en respect, eerlijk, positief, relativerend en met humor.

Mijn persoonlijke motto:

‘Het gaat om progressie, niet om perfectie’

Gratis ‘Organizing Boost’ sessie

Wil je graag kennismaken en kijken wat ik voor jou kan betekenen? Plan dan een gratis en geheel vrijblijvende ‘Organizing Boost’ sessie met mij in. Tijdens deze ‘Organizing Boost’ hebben we een half uur contact d.m.v. videobellen. Jij vertelt me waar je momenteel tegenaan loopt en ik kan meteen met je meekijken. Je kunt me in dat half uur ál je vragen stellen over opruimen en organiseren. Ik zal jou ook een aantal vragen stellen over o.a. jouw organizing stijl, je doel(en) en je uitdagingen en valkuilen. Zo brengen we jouw hulpvraag duidelijk in kaart en leren we elkaar ook wat beter kennen. Je ontvangt al meteen tijdens deze sessie een aantal persoonlijke, praktische tips die je direct kunt gaan toepassen. Wil je meer weten over de gratis Organizing Boost sessie? Klik dan dan onderstaande knop.

Studie en certificering

De basisopleiding tot Professional Organizer volgde ik bij de LOI (Diploma behaald in 2018). Deze opleiding wordt erkend door de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO).

In 2019 volgde ik bij Cassandra Aarssen van ‘Clutterbug’ de gecertificeerde training ‘Become an Organizing Expert’ en ben ik tevens een Certified Organizational SpecialistTM

Bij Sarah Buckwalter van ‘OrganizingU’ volgde ik de training in Virtual Organizing.

Daarnaast ben ik als aspirant lid van de NBPO onderdeel van een landelijk netwerk van Professional Organizers. Ik heb me aangesloten bij deze beroepsvereniging omdat ik professionaliteit en ontwikkeling in het vak belangrijk vind. Dit betekent ook dat ik werk volgens de gedragscode van de NBPO.

Tevens zorg ik dat ik op de hoogte blijf van ontwikkelingen binnen mijn vakgebied door o.a. het volgen van aanvullende cursussen, het lezen van organizing boeken en intervisie met collega organizers van over de hele wereld.

Ben je benieuwd naar de andere plekken waar ik heb gestudeerd en gewerkt? Mijn volledige CV vind je op LinkedIn.

Pin It on Pinterest

Share This